امروز جمعه, 31 فروردين 1403 - Fri 04 19 2024

منو

برگزاری مراسم افتتاحیه مدارس علمیه خواهران و برادران استان تهران

eftetah

به گزارش معاونت فرهنگی مدرسه، مراسم افتتاحیه با حضور مرجع عالیقدر جهان تشیع «حضرت آیت الله العظمی سبحانی» و مدیر محترم مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران «حضرت حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای بهجت پور» و رئیس شورای حوزه های علمیه استان تهران «حضرت آیت الله صادقی رشاد» از ساعت ۱۱:۳۰ ۸:۳۰ در حرم عبدالعظیم حسنی(علیه السلام) برگزار شد.

حضرت آیت الله العظمی جعفر سبحانی در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه استان تهران طی سخنانی به حدیث ثقلین « انی تارک فیکم الثقلین کتاب الله وعترتی» اشاره کرد و گفت: این حدیث اهمیت فراوان دارد و می تواند حلقه ربطی بین تمام فرق اسلامی باشد. آگاهی، اطلاع و اظهارنظر برای طلاب و فضلای حوزه علمیه لازم است اما ورود حوزه به حزب و دسته بندی سیاسی درست نیست. طلبه باید مرجع و محل حل مشکلات احزاب باشد.

ایشان در ادامه بیان داشت: اگر کسی وارد حوزه می شود باید هدفش را مشخص کند. بدون هدف نمی توان راه به جایی برد و اگر هدف مشخص شد زودتر به نتیجه خواهد رسید. انسان باید به زمان خود عالم باشد و جنس شبهات جدید را بشناسد. در زمانی هستیم که در فضای مجازی علیه اسلام حمله می کنند. آیا می توان با همان سلاح قدیمی به مبارزه رفت؟ باید مسائل  جدید کلامی را شناخت. سال ها تهران مرکز مسائل عقلی و کلامی بود؛ همانطور که کتاب و سنت هست در کنارش عقل و کلام هم باید باشد. اگر کسی می خواهد سرباز امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) شود و از دین و شریعت دفاع کند، باید تلاش فراوانی داشته باشد ، شب و روز مطالعه کند. شما طلاب حداقل باید در روز ۸ ساعت مطالعه علمی داشته باشید.


نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد