امروز جمعه, 10 فروردين 1403 - Fri 03 29 2024

منو

برگزاری هفتمین جلسه شیعه شناسی

shieh0

به گزارش معاونت فرهنگی مدرسه، هفتمین جلسه دوره آموزشی شیعه شناسی روز سه شنبه 13 آذر از ساعت ۱۱الی ۱۲با حضور استاد گرانقدر سرکار خانم کاشفی و با شرکت اساتید گرامی، مبلغین و طلاب عزیز برگزار شد .

استاد در ادامه مباحث گذشته گفت: یک نمونه از جنگ فرهنگی که انجام دادند در رابطه با بیعت کردن با خلیفه بوده و کسی که بیعت می کرد اجازه نداشت از بیعت خود بازگردد و از این مقوله به نفع خود استفاده می نمودند.

پس از این که جنگ سیاسی و اقتصادی و فرهنگی علیه آموزه های پیامبر اکرم (صل الله علیه وآله و سلم) به راه انداختند باعث به خطر افتادن اسلام شد به همین لحاظ حضرت زهرا (سلام الله علیها) احساس نیاز کرده قیام نمودند که به شرح زیر می باشد:

1-  گفتگوی اختصاصی حضرت زهرا (سلام الله علیها) با ابوبکر که در رابطه با فدک بوده و او را متقاعد کردند ولی عمر مانع از بازگشت فدک به حضرت زهرا (سلام الله علیها) شد.

2-  گفتگوی شبانه حضرت زهرا (سلام الله علیها) با مهاجرین و انصار. حضرت همراه با حضرت علی و حسنیین (علیهم السلام) شبها تک تک در خانه انصار و مهاجرین را می زدند و خاطرات گذشته و سخنان پیامبر (صلی الله وعلیه وآله وسلم) را به آنها یادآوری می کردند در ابتدا می پذیرفتند ولی بعد بخاطر ترس از حکومت و تغییر فضای فرهنگی جامعه بر سر بیعت خود با خلیفه می ماندند.

3-  حضرت زهرا (سلام الله علیها) تصمیم به ایراد خطبه علنی در مسجد نبی گرفتند. در مسجد خواص جامعه، خلیفه و تمام اقشار جامعه حضور داشتند و به عبارتی همه آمدند و حضرت زهرا (سلام الله علیها) کاری را که تا کنون انجام نداده بودند با رعایت تمام شرایط و شئونات انجام داده و خطبه فدکیه را ایراد نمودند.

 

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد