امروز پنج شنبه, 09 فروردين 1403 - Thu 03 28 2024

منو

بسیج و ظهور منجی

  • دسته: بسیج
  • بازدید: 811

moslehe


به گزارش مسئول بسیج مدرسه، به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج مراسمی با سخنرانی استاد گرانقدر حوزه سرکار خانم مصلحی به صورت پخش زنده ۴ آذر برگزار شد.
 استاد مصلحی در مورد هفته بسیج گفت: یکی از هفته های مهمی است که کارهای زیادی را برای انقلاب انجام داده است. حضرت امام در مورد بسیج فرمودند که بسیج شجره طیبه و درخت پر ثمری است که ریشه های آن بوی بهار و طراوت و خوشبویی است. بسیج لشکر مخلص خداست و دفتر آن از اولین تا اخرین برگ را از خلوص افراد امضا نمودند و همچنین افتخار ایشان این بود که بسیجی بودند.
در صحبت ایشان چند کلید واژه دارد: ۱. بهار وصل (یعنی یک بسیجی ان شاالله با اخلاصش که کار کند وصل به خداوند است) ۲. اندیشه پاک اسلامی(اشاره به اسلام پاک محمدی دارد) بنابر این بسیج عصاره ایمان و عشق و اسلام ناب است که تجلی پیدا کرده در سازمان بسیج و بسیجیان که در راستای ولایت کار می کنند و در این زمینه جان خود را نثار می کنند.
بنابراین این تفکر تاثیر گذار بود و در همه عالم نفوذ خود را نشان داد و باعث شد که مقاومت رشد پیدا کند و هنگامی که دشمنی پیدا می شود و می خواهد شما را از بین ببرد و شما مقاومت می کنید این مقاومت شما را روز به روز قوی تر خواهد کرد و شما را به عنوان یک الگو در جوامع دیگر معرفی خواهد کرد.
بنابراین انقلاب اسلامی علی رغم همه تهدیدات و سرنگونی ها و کودتاها و...ولی با همه این اتفاقات مردم با کمک نیروهای بسیج باعث شد که نظام قوی شود و دشمن ضعیف یعنی استحکام نظام در مقابل نظام سلطه در همه عرصه ها خود را نشان داد.
استاد مصلحی افزود: خداوند در آیات قرآن وعده و بشارت داده است به پیروزی مستضعفین و این در حالی است که مقاومت باید کرد.
مستضعفین گروهی هستند که نیروی مقاومت در برابر دشمن و کسانی که قدرتمند هستند ولی زمینه بروز شرایط این استعداد و.. فراهم نشده است و ما نیز برای حفظ این نیرو باید بسیجی آن بُنیه را تقویت کند و اولین آن بنیه و انگیزه معنوی است و باید روز به روز  تقویت کند و ایمان به آینده است.
خانم مصلحی در ادامه گفت: بعد از تهدیدات آمریکا در مورد انقلاب فرمان تشکیل بسیج را دادند.

بسیج یک سازمانی است که اصل آن برمی گردد به اسلام ناب محمدی صلی الله علیه وآله و سلم و بعد از آن از طرف ارگان و یا هیچ انقلابی تشکل نداشته است و فراگیری بسیج این است که همه اقشار و سن ها و ... را در برمی گیرد همه افراد زن و مرد تحصیل کرده و غیر از میان مردم تشکیل شده است و هم شبکه فرهنگی و هم اجتماعی و خدمات رسانی و بخشی نظامی و علمی است که در همه عرصه ورود کرده است.
استاد مصلحی در ادامه اشاره کرد و گفت: بعد از تهدیدات آمریکا آن را تبدیل به یک فرصت بی نظیر کرد که این فرصت الگویی شد برای کشورهای منطقه و نیروهای انقلابی.
نظام سلطه همیشه کارش تهدید و تشویش روحیه است و آزادی ها را محدود کند و این مقاومت بسیج مظهر عدالت و دفاع آزادی است.
از دفاع آزادی تفکری بود که در کتابها نیامده بود و همه مردم دنیا می توانستند ببینند یک نظامی تشکیل شده است که در آن مردی که تصمیم گیری می کند در جماران زندگی می کند و در کنار پایین ترین قشر جامعه از نظر عدالت برابری می کند و همین برای مردم دنیا یک الگو بود و چیزی که دولت مردان را نگران کرده است و نتوانستند تا الان کاری کنند این است که این فکر و تفکر از دفاع عدالت و آزادی در قالب یک نظام سیاسی به نام نظام جمهوری اسلامی ایران تبلور و عینیت پیدا کرد.
خانم مصلحی در پایان اشاره کرد و گفت: تفکر مقابله با اسلام و ضد عدالت و کسانی که محدود می کند تفکر انقلابی را که حضرت امام ایستادند و به نام شجره طیبه امروز میوه داد و آن هم نیروی مقاومت است. در سوریه بود که توسط حاج قاسم آن نیروها در مناطق گسترش داده شد و از خود مردم منطقه که مقاومت کنند با چرخه بزرگ خاورمیانه که داعش بود و این میوه مقاومت امروز در منطقه حشدالشعبی عراق است و مقاومت است و .... و امریکا نمی تواند با همه اینان مبارزه کند. زیرا نیروی مقاومت یک انگیزه است و تنها یک سازمان نیست بلکه یک ایده است و وعده الهی نیز پشت این ایده می باشد و اگر خدا یاری کند هیچ نیرویی نمی تواند برشما غلبه پیدا کند. امروزه مشاهده می کنیم نیروی بسیج پای کار است و اگر نبود در بحران های عظیم کشور قطعا شکست خورده بودیم و همه اینان نیروها و میوه های شجره طیبه است که با نفس حضرت امام برپا شد و این ایده شکل گرفت و سازماندهی شد و اوج گرفت و امروز این ایده شده نیروی جهاد و بسیجی که مقاومت نیز کنند که هیچ کسی نمی تواند بر این نیرو غلبه کند.
ضمناً در انتهای برنامه پرسش و پاسخ به شبهات سیاسی (طرح ثامن) توسط استاد و مخاطبین اجراء شد.

 

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد