امروز پنج شنبه, 09 فروردين 1403 - Thu 03 28 2024

منو

برگزاری مراسم جشن مبعث رسول اکرم(صلی الله وعلیه وآله)

mabas1

به گزارش معاونت فرهنگی مدرسه، این واحد به مناسبت مبعث نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه وآله و سلم مراسم جشنی با همکاری طلاب پایه پنجم حوزه با سخنرانی استاد حوزه و دانشگاه سرکار خانم ثمنی در روز چهارشنبه ۲۰ اسفند به صورت پخش زنده برگزارشد.

استاد ثمنی ضمن عرض تبریک بعثت نبی اکرم، حضرت محمد( صلی الله علیه و آله و سلم)، گفت: این‌ پرسش برایمان پیش می آید که چگونه حضرت در جان ها تصرف می کردند و تا امروزه این بعثت وجود و ظهور داشته باشد؟

همواره توجه به این بعثت سبب بعثت خود ما و بهره مندی از دین مقدس اسلام می شود. و این‌ پرسش در ذهن ما پدیدار میشود که حضرت برای هدایت جامعه چه کردند و از کجا شروع کردند؟

حضرت رسول اکرم( صلی الله علیه و آله و سلم) برای سیر حرکت ما، شناخت جایگاه عقل و شیوه استفاده از آن را به ما می آموزند که متاسفانه بسیاری از ما دچار غفلت شده و‌ چون پرده ایی عقلمان را گرفته است. پس برای حرکت، ابتدا باید عقل را بشناسیم که راه شناخت عقل‌ هم جز با شناخت جهل حاصل نمی شود.

خانم ثمنی در ادامه بیان کرد : هر جایی که در قرآن و سنت حکمی صادر شده طبق آن عمل می‌کنیم و هر جا که دستورالعملی صادر نشده حق اختیار داریم. پس راه شناخت عقلی، توحید در عبودیت باشد

در این شب مبارک نصب العین قرار دهیم و بیاندیشیم و ببینیم چقدر طبق میل و چقدر طبق عقل خود رفتار می کنیم؟

ما با برانگیخته کردن عقل های دفن شده و بیداری عقول می توانیم به جامعه و زندگی مهدوی نزدیک شویم.

استاد در پایان اشاره کرد و گفت: از راههای بیدار کردن عقل خود می‌توان به افزایش مطالعه‌ و تدبر در قرآن اشاره کرد و با طراحی و پرسیدن سوالات مطلوب از دیگران و جامعه می‌توانیم قدمی در بیداری عقول آنها برداریم.

 

 

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد