امروز جمعه, 10 فروردين 1403 - Fri 03 29 2024

منو

برگزاری مراسم شهادت امام صادق علیه السلام

sadegh

به گزارش معاونت فرهنگی مدرسه، این واحد به مناسبت سالروز شهادت رئیس مکتب شیعه امام جعفر صادق علیه السلام با سخنرانی استاد گرانقدر سرکارخانم دزفولی و با حضور مدیریت محترم، اساتید و طلاب در روز یکشنبه ۱۶ خرداد به صورت مجازی برگزار شد.
خانم دزفولی در مقدمه ای از خصوصیات امام صادق علیه السلام بیان کرد و بعد از آن گفت همه پیامبران الهی وصی داشتند و اوصیای خداوند خودشان وصی بودند اما پیامبراکرم (صلی الله علیه وآله وسلم) اوصیا وصی داشتند ولی وصیشان نبی نبوده و همه مسئولیتی که بر دوش پیامبران بوده است بعد از آنها همان مسئولیت ها برامامان است و ویژگی هایی که پیامبران داشتند امام نیز باید داشته باشد با این تفاوت که امام به صورتی که بر پیامبر  وحی میشد را دریافت نمی کند اما به صورت الهام  می تواند باشد.
بعد از هر شریعتی که تحریف می گردید خداوند بر حسب روبوبیتش شریعت دیگری را برای هدایت مردم می فرستاد زیرا خداوند بندگان را به حال خود رها نمی کند چون باید پیامبر و امامی در جامعه باشد تا هدایت صورت گیرد.
استاد دزفولی در ادامه گفت: پیامبر اکرم (صلی الله علیه وآله وسلم) زمانی به پیامبری مبعوث شدند که دین تحریف شده بود. ایشان اشاره می کردند که هرآنچه در ادیان گذشته اتفاق می افتاده در این زمان نیز خواهد بود. در ادیان گذشته تحریف اتفاق افتاد و این به ۳ صورت انجام شده است: ۱.کتمان کردن حقایق ۲. تبدیل صورت می گرفته است یعنی یا گفته های پیامبران خود را رد و کتمان می کردند و یا اینکه حقایق را جوری وانمود می کردند که گویا دروغ است. ۳.تحریف معنوی می کردند یعنی پوسته دین را حفظ می کردند و ماهیت دین را تغییر می دادند. بعد از پیامبر اکرم (صلی الله علیه وآله وسلم ) هم بنابر فرمایش خودشان این تحریف ها صورت گرفت و خلفای آن زمان احادیث و قرآن و فضائل حضرت علی(علیه السلام) را به گونه هایی که به نفع خودشان بود تحریف کردند و به جایی رسیدند که اگر کسی حدیثی نقل کند با او برخورد خواهد شد لذا بخاطر این تحریفات دینی که به وجود آمد فرقه های مختلفی ایجاد شد که همه به اسم اسلام بودند.
خانم دزفولی اشاره کرد و گفت: در این مسیری که دین خدا درحال تحریف بود امام حسین علیه السلام فرمودند جز با کشته شدن ما دین رسول خدا(صلی الله علیه وآله وسلم ) احیا نخواهد شد و امام حسین (علیه السلام) با شهید شدنشان یک خطی کشیدن بین حق و باطل و مردم متوجه شدند که فرقی است بین اسلام به وجود آمده و اسلام حقیقی و همین هم باعث تلنگر برای مردم شد که اسلام حق را بپذیرند و این ادامه پیدا کرد وبعد از آن زمان  امام سجاد (علیه السلام) با اینکه خفقان بود اماایشان بادعاهایشان مسائل اعتقادی و سیاسی رامطرح می کردند و در زمان امام باقر(علیه السلام) مردم متوجه شدند که برای یادگیری اسلام ناب محمدی باید به درب منازل اهل بیت (علیه السلام) رجوع کنند و البته در زمان امام صادق (علیه السلام) بسیار خاص بود هم از جهت از بین رفتن دولت بنی امیه و ناکارآمدی بنی عباس که این درگیری این دو باعث باز شدن مسیر شدو هم اینکه فرقه های مختلفی ایجاد شده بود.
استاد دزفولی در ادامه شیوه های مختلف تبلیغی امام صادق (علیه السلام) رابیان کرد وگفت:۱.فضایی را ایجاد کردند که افراد در رشته های مختلف متخصص تربیت کردند.۲.توصیه به نوشتن احادیث بود که می فرمودند ثبت کنید همانطور که پیامبر اکرم (صلی الله علیه وآله وسلم) هم می فرمودند علم را بنویسید.۳.مناظره می کردند با افراد.یعنی در بین کسانی که سوال داشتند می نشستند و چهره به چهره صحبت می کردند.۴.برخورد عملی امام بوده است یعنی امری نمی کردند مگر اینکه خودشان عمل کنند ویا نهی نمی کردند مگر بر عمل نکردن خودشان.۵. با مسائل مالی افراد را جذب دین کنند.
خانم دزفولی در پایان گفت: ما نیز برای تبلیغ اسلام برخی از شیوه هارا می توانیم داشته باشیم.به طور مثال متاسفانه این چند سال مردم به شدت فشارهای روحی و اقتصادی بر مردم وارد شده است و برخی حتی رغبت به رای دادن راندارند و ما می توانیم سعی کنیم به مردم به صورت چهره به چهره صحبت کنیم برای انتخابات و رای دادن ان شاالله.حتی مناظره و از نظر مالی هم می توانیم کمک کنیم و وقتی ببینند که ما دغدغه این را داریم که اطرافیانی که می شناسیم و نمی خواهیم مشکل مالی داشته باشدبه حرف ما گوش خواد داد. این زمان بسیار سخت است و رای ندادن و انتخاب غلط باعث می شود که ما بسیار ضربه بخوریم و باید مردم را ترغیب کنیم به رای دادن و ناامید امید نشویم زیرا نا امیدی از تیرهای شیطان است ان شاالله که بتوانیم به وظیفه خود خوب عمل کنیم و پای صندوق های رای رویم و دشمنان را یکبار دیگر نا امید سازیم با انتخاب اصلح که به امید خدا این نظام حفظ شود تا پرچم ما به دست امام زمان (عج الله تعالی فرجه شریف) داده شود.

 

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد