امروز جمعه, 31 فروردين 1403 - Fri 04 19 2024

منو

اولین جلسه نشست سیاسی 1400

 entekhab1


به گزارش معاونت فرهنگی مدرسه، این واحد به مناسبت ایام انتخابات ریاست جمهوری  اولین جلسه از نشست سیاسی  با سخنرانی کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی ،سردار قره باغی و با حضور مدیریت محترم، اساتید و طلاب در روز دوشنبه ۳ خرداد به صورت مجازی برگزار شد.
آقای قره باغی در مقدمه ای راجع به فتح خرمشهر گفت: فتح خرمشهر یک نماد است چه در زمان حضرت امام خمینی ره چه درحال حاضر و با این وجود مقام معظم رهبری(مدظله العالی) تاکید بر زنده نگه داشتن دارد و نشانه پرچم و قدرت بزرگی است.
به این علت گفته می شود قدرت بزرگ ما بعد از انقلاب و سختی های آن دوران که با تحریم های سیاسی و اقتصادی و ... پشت سرگذاشته بودیم و باید با دنیایی مبارزه می کردیم که مسبب تمام این تحریم ها بودند و بی جهت نبوده است که صدام در آن زمان اعلام کرد که من تا یک هفته دیگر در تهران مصاحبه خواهم کرد و اینها به این علت بود که از اوضاع داخلی ما خبر داشتند و پیروزی ما بخاطر روحیه انقلابی و جهادی و ایمانی که داشتند بود و آنها به این موضوع فکر نکرده بودند و همین موضوع باعث بهم خوردگی معاملاتشان گردید. لذا هرکجا که ما از آرمانها و ایمان پیروی کردیم پیروز و هرکجا که از آنهاغافل شدیم ضربه خوردیم.
یکی از سنجش ها با آرمانهایمان این است که بسنجیم چقدر از آن مسائل  داریم دور می شویم و از آینده خود بترسیم و یکی از آن شاخص ها نوع انتخاب ما است که نشانه شخصیت،ایمان،اعتقاد بخاطر اینکه باید هشت سال رئیس جمهور ما خواهد بود و بعد از مناظرات و تبلیغات و...این ما هستیم که باید فردی که به عقاید ما نزدیک تر است را انتخاب کنیم ،لذا مقام معظم رهبری بارها فرمودند که هنگامی ما انتخاب می کنیم باید تبعات آن را نیز بپذیریم و باید کسی انتخاب کنیم که با ذائقه خود یکی باشد و باید بدانیم با انتخابمان چه سنگ بنایی می کنیم. اگر شخصی انتخاب کنیم که ترسو باشد و یا فن بیان نداشته باشد قطعا در روابط بین الملل خود به مشکل برخواهیم کرد و کسی می شود همچون بنی صدر که نمونه بارزی از انتخاب اشتباه بوده است.
آقای قره باغی در ادامه انتخاب اصلح با رویکرد گام دوم انقلاب گفت: گام دوم همان چهل سال دوم است که در واقع گام اول است و رئیس جمهوری که می آید باید اعتقاد به گام اول داشته باشد به آن مسیری که تا الان رفته است و حال استمرار برگام دوم باشد.
زیرا اگر غیر از این باشد حتما با نظام و رهبری به تعارض خواهد خورد. از بیانیه ما اینگونه استنباط می کنیم شخصی که می خواهد بیاید و سکان را به دست گیرد باید چنین ویژگی داشته باشد بنابر فرمایش حضرت علی (علیه السلام) در جنگ جمل: هیچ کس نمی تواند این پرچم یعنی (پرچم رسالت الهی)که به میزان مسئولیت سنگین تر می شود بر دوش بکشد بلکه باید این ویژگی را داشته باشد: اهل صبر و بصیرت، دانش و معرفت دینی.
آقای قره باغی در ادامه گفت: اولین شاخصه رئیس جمهور بصیر بودن است ۱. خود شناسی است(آنچه که ما هستیم و هویت ما محسوب می شود آن انقلاب ما است. ۲. موقعیت شناسی و شهر شناسی با فرهنگ ها و رسوم مختلف است. ۳.دوست شناسی و دشمن شناسی است که باید بخوبی بشناسد. ۴. زمان شناسی خوبی داشته باشد. ۵.وظیفه شناسی و خدمت به مردم است. ۶.قانون مداری است.۷ .تبعیت از ولایت و رهبری. ۸.صیانت از دستاوردهای انقلاب.
سایر ویژگی های رئیس جمهور نیز از همان کلمه بصیر می توانیم استنباط کنیم:

حرف (ب) بصیر،باور و ایمان است(حقانیت اسلام و تردید نکردن است) باور به نصرت الهی وشعارما می توانیم.

حرف پیامبر (ص) بصیر،صادق بودن است اول با مردم و ولی خود است که گفتار و کردار این را ثابت می کند.

حرف(ی) بصیر، یاری و یاوری اول ولی خدا که مرد الهی و رهبری حکیم است و دوم یاری مردم به ویژه مردم مستضف است و یاور دین وانقلاب دینی بداند.

حرف( ر) بصیر،رهرو باید باشد. رهرو اهل بیت سلام الله علیهم، شهیدان و رهبران الهی باشد و در مسیر رشد قرار بگیرد و به مردم انتقال دهد.

 

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد