امروز جمعه, 31 فروردين 1403 - Thu 04 18 2024

منو

سومین جلسه نشست سیاسی 1400

entekhab1
به گزارش معاونت فرهنگی مدرسه، این واحد به مناسبت ایام انتخابات ریاست جمهوری سومین جلسه از نشست سیاسی با سخنرانی کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی ،سردار قره باغی و با حضور مدیریت محترم، اساتید و طلاب در روز دوشنبه ۱۷ خرداد به صورت مجازی برگزار شد.
آقای قره باغی در ادامه مباحث گذشته بیان کرد و گفت : غربیان تفکراتی دارند برای مقابله با جمهوری اسلامی که همیشه از این قالب استفاده کردن از جمله آن دستور آقای رابرت کرلی که شاگرد آقای تین شارت معروف به پدر انقلاب های رنگی که در کتاب خود دستور العمل هایی دارد که نظام های غرب گرایی که در مقابل آن دولت های ضدغربی می خواهند انقلاب کند بایستند که بیشتر شبیه به کودتا است.
وی در کتاب خود که به نام مبارزه عاری از خشونت بنیادها می گوید نظام های اعتدال گرا شش قدرت دارند و برای از بین بردن آن باید این ها را عمل کنیم از جمله: ۱. اقتدار همراه با مشروعیت است که علاوه بر قدرت داشتن بین مردم مشروعیت نیز دارد که این محبوبیت در بین مردم نظام و ماندگاری آن را چندین برابر می کند و برای از بین بردن نظام باید این مشروعیت را در بین مردم دور بی اندازیم. ۲.حامیان آن نظام (بیشتر منظور نیروهای مصلح هستند) که البته این مساله را آنها در زمان قبل انقلاب ما مشاهده کرده بودند که مردم به ارتشیان آن زمان هدایا و گل می دادند تا ارتش به مردم ملحق شوند ولی آنها تصورشان براین است که قشر خاصی پشت نظام هستند در صورتی که حضور مردم را در زمان های مختلف شاهد بودیم از جمله: نهم دی ماه. تشیع پیکر سردار دلها حاج قاسم سلیمانی و... مناسبت های بسیار دیگر که مردم حضور پررنگی داشتند. ۳.مهارت هاست. نظر بر این دارند که هرنظامی متکی به مهارت ها و تخصص خاص هستند و اینجا جدا سازی نخبگان از نظام را دارند. ۴. هر نظامی اهرم های قدرت دارد و دستورالعملی دارند که آنها می خواهند حتی ترس را از نظام ها و مردمانشان بگیرند. یا به نوعی زندانی رفتن را نوعی افتخار بدانند و جزئی از سابقه شود. ۵.عوامل پنهان قائل به این هستند هر نظامی روابط خاص مذهبی با مردمانش دارد و باید ما این علاقه ها که باعث شده پیوند خاصی ایجاد شود را کشف کنیم.(مانند مراسمات مذهبی و عاشورایی و یا پیاده روی عظیم اربعین و...) که همین علاقه و نظام از نهضت های عاشورایی سرچشمه می گیرد را باید از بین ببریم. ۶.منبع مالی و تحریم ها مطرح است.
درپایان برای اینکه آنها بتوانند از مردم رای جمع کنند نزدیک انتخابات یک گشایش مختصری برای مردم ایجاد می کنند و وظیفه ما این است به مردم بگوییم و یاد آور شویم که فراموش نکنند که آنها این زمان تنها به نفع مردم کار می کنند و بعد از آن دوباره راه خود را می روند.

 

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد