امروز جمعه, 10 فروردين 1403 - Fri 03 29 2024

منو

طرح معراج

  • دسته: مبلغین
  • بازدید: 815

jamaat

به گزارش معاونت فرهنگی، یکی از مهم‏ترين و حساس‏ترين دوره‏ هاى زندگى انسان، دوره جوانى است؛ زيرا جوانان هويت‏ خويش را در اين دوره به دست می­ آورند، آنان در این زمان جهت شکل دهی به شخصيتى، متكى به خود، تلاش می کنند. بنابراین زمینه سازی برای داشتن امنيت روحي و رواني، در هويت يابي جوانان، در اين دوره اهمیت بسزایی دارد.

ازجمله راههاي موثر در ایجاد احساس امنيت روحي و رواني براي جوانان ، ارتباط بي واسطه و مستقيم جوانان با پروردگارشان است . یکی از راه­های ارتباط بی­واسطه نماز می­ باشد.

نهاد خانواده ظرفیت بسیار مناسبی برای زمینه­ سازی این رابطه دارد و اقدامات بسیار موثری را در خصوص تربیت دینی به طور عام و آموزش نماز به طور خاص می تواند به انجام رساند.

دست­ اندرکاران تعلیم و تربیت و مربیان نیز برای آموزش و انس دادن دانش­ آموزان به نماز، نقش مهمی را در تکمیل تلاش خانواده، ایفا می کنند؛ بنابراین لازم است مدیران، مربیان و امامان جماعت مدارس به گونه­ ای آموزش ببینند تا خانواده و مدرسه در راستای یکدیگر نماز را در جان دانش ­آموزان این کشور که آینده سازان میهن عزیزمان هستند نهادینه کنند و بتوانند با ایجاد انگیزه و تبیین صحیح معارف دین به ویژه نماز، در تقویت و تکمیل تربیت عبادی دانش­ آموزان قدم­های مؤثری بردارند.

به این منظور، ستاد همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش، در راستای اجرایی شدن فعالیت سی ام از بخش تبلیغ و امورتربیتی برنامه 5 ساله همکاری ها و راهکار 3-1 از هدف عملیاتی یکِ سند تحول بنیادین مبنی بر «توسعه فرهنگ اقامه نماز و اهتمام به برپایی نماز جماعت در مدارس » با همکاری مرکز تخصصی نماز، طرح تأمین و تربیت امام جماعت برای مدارس را با عنوان « طرح معراج » اجرا می­ کند.

 دریافت طرح امام جماعت              کلیک کنید

 دریافت آیین نامه ثبت نام              کلیک کنید

 

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد