امروز پنج شنبه, 09 فروردين 1403 - Thu 03 28 2024

منو

مصاحبه با مدیریت جهت پذیرش سال تحصیلی1401-1400

etelaiyeh9

به گزارش روابط عمومی مدرسه، روز سه شنبه ۱۹ اسفند ۹۹ ،سردبیر نشریه الکترونیک رهروان زینبی علیها السلام در نشستی صمیمانه ،مصاحبه ای را با سرکار خانم دیانتی مدیریت محترم حوزه علمیه حضرت زینب کبری سلام الله علیها داشت که این مصاحبه به شرح ذیل می باشد:
 سردبیر:
لطفا خودتون رو معرفی کرده و چگونگی آشنائیتان را با حوزه علمیه بیان کنید؟
خانم دیانتی:
بسم الله الرحمن الرحیم.من فاطمه دیانتی ،طلبه  ورودی سال ۱۳۶۹ به مدرسه علمیه حضرت زینب کبری سلام الله علیها هستم.
نحوه آشنایی من با مرحومه حاج خانم روحانی موید(لواسانی) موسس حوزه علمیه حضرت زینب کبری سلام الله علیها برمی گردد به مراسم ختم مادر حاج آقای جنتی که ویژه بانوان بود و حاج خانم ،سخنران آن جلسه بودند. این مجلس باب آشنایی من با خانم و مدرسه علمیه شد لذا همیشه خودم را مدیون حاج آقای جنتی دانسته و برای مادر ایشان که وسیله ی خیر شدند طلب مغفرت می کنم. حاج خانم لواسانی پس از سخنرانی، حوزه را معرفی کرده و هنگامی که متوجه شدم حوزه ایشان به منزل ما نزدیک است و شرایطی فراهم شده تا بتوانم درس دین را بیاموزم و افتخار شاگردی آقا امام زمان عج الله تعالی فرجه شریف را داشته باشم بسیار خوشحال شدم.
خانم لواسانی ابتدا خودشان تمام دروس را تدریس می کردند و توفیقی بود که در خدمتشان باشم. ان شاءالله که از باقیات الصالحات ایشان قرار بگیرم.

سردبیر:
با وجود امکان ادامه تحصیل در دانشگاه،بفرمایید چرا حوزه را برای این کار انتخاب کردید؟

خانم دیانتی:
من با وجود این که فرزند ارشد خانواده بوده و در دبیرستان علوی اسلامی تحصیل می کردم، خانواده تمایل داشتند در دانشگاه ادامه تحصیل بدهم و تصور می کردند که در تهران حوزه علمیه ای برای بانوان وجود ندارد. اما خودم خیلی احساس نیاز به تحصیل در دانشگاه را نداشته و همیشه به دنبال دروس دینی  بودم بطوری که گمشده ای را درون خود احساس می کردم تا زمانی که با حاج خانم لواسانی آشنا شده و متوجه شدم که حوزه ایشان به منزل ما نزدیک است و از این که می توانم به هدفی که همیشه در جستجویش بودم برسم احساس خوبی داشتم.
با توفیقات الهی شروع به گام برداشتن در این مسیر کرده و تا به این لحظه از این که به دانشگاه نرفتم هیچگاه احساس تاسف نکردم.
خداوند را شاکرم از این که با عنایتش مرا به عنوان شاگرد امام زمان عج الله تعالی فرجه الشریف پذیرفت.

سردبیر:
آیا فرزندان شما هم در حوزه های علمیه تحصیل کردند؟ اگر اینطور هست،بفرمایید چطور این مسیر را انتخاب کرده و آیا شما مشوق آن ها بودید؟
خانم دیانتی:
من سه فرزند دختر دارم که به لطف خدا دو نفرشان تحصیلات حوزوی دارند و بحمدلله هر دو خیلی راضی هستند. انتخاب این راه به عهده خودشان بود البته من هم مشوق ایشان بودم از آنجایی که علوم حوزوی در زندگی دنیوی و اخروی انسان، کاربردی  است. می توان کارامدی  این دروس را در تربیت فرزند ، همسرداری و دیگر ابعاد ضروری حیات انسان مشاهده کرد لذا طلاب مدت زمانی که صرف تحصیل در حوزه های علمیه می کنند جهت یادگیری درس های عملی است و به این شکل می توانند بهترین بهره را از فرصت و عمر خود داشته باشند.

سردبیر:
آیا شما تایید می کنید که محیط حوزه های علمیه خشک است و شادابی لازم را ندارد؟
خانم دیانتی:
من اصلا این توصیف را درخصوص حوزه های علمیه تایید نمی کنم. محیط حوزه علمیه بسیار آرام، دوستانه و شاد است. متاسفانه این گونه متداول شده که شادی باید همیشه همراه با گناه باشد.  هنگام حضورم در حوزه حین همکاری و تعامل با دوستان لحظات خوب و پرباری را می گذارنم و اگر نتوانم روزی در آنجا حاضر شوم برای آنها دل تنگ می شوم. این دوستی ها حقیقی بوده و هیچ کس به خاطر انگیزه دنیوی این جا نیامده و همه دارای هدفی واحد هستند که ان شاءالله آن هم رضای حضرت صاحب الزمان صلوات الله علیه باشد. لذا چون هدف ها یکی است ،دل ها و روحیات خیلی به یکدیگر نزدیک می شود. علاوه بر شادی حاکم بر فضای حوزه ، خارج از حوزه هم برنامه های تفریحی گسترده ای مانند اردوها، مهمانی ها، پیاده روی، سفرهای زیارتی و سیاحتی برای افراد درنظر گرفته می شود که موجب شکل گیری خاطرات  شیرینی در اذهان  می گردد. فرزندانم هم همیشه اولویت من را حوزه می دانند چون محیط حوزه بسیار جالب و تاثیرگذار در روحیاتم می باشد و باعث رفع خستگی انسان را می شود.

خانم دیانتی در پاسخ به پرسش سردبیر در خصوص هزینه تحصیل در حوزه های علمیه‌ اینگونه پاسخ دادند که طلاب هیچ هزینه ای را بابت تحصیل در مدارس علمیه نمی پردازند.
در پایان این نشست دوستانه، مدیر مدرسه، درباره ی آینده طلاب خواهر پس از اتمام سطح دو این طور بیان کردند که به آنها اصل مدرک کارشناسی تحت پوشش وزارت علوم تعلق می گیرد. با این مدرک معتبر می توانند برای ادامه تحصیل در دانشگاه ها و همچنین حوزه های علمیه در سطوح سه و چهار ( مدرک کارشناسی ارشد و دکتری) شرکت کنند.

#فاطمه_دیانتی

#حوزه_علمیه_حضرت_زینب_کبری

#پذیرش_طلاب_استان_تهران
#پذیرش_حوزه_های_علمیه_خواهران
#فرارسیدن_نصرت_مولای_غریب
#پذیرش_طلاب_خواهر
#هر_طلبه_یک_داوطلب
#پذیرش
#من_یک_طلبه_ام
#طلبگی
#طلبه
#طلاب
#طلبگی_افتخارم
#بانوان_طلبه
#خواهران_طلبه
#راه_موفقیت
#موفقیت

 

 

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد