امروز پنج شنبه, 06 ارديبهشت 1403 - Thu 04 25 2024

منو

جایگاه زنان در کلام مقام معظم رهبری

  • دسته: مؤسس
  • بازدید: 322

moslehe6

بهگزارش معاونت فرهنگی مدرسه، به مناسبت ایام مبارک دهه فجر نشستی با موضوع "جایگاه زنان در کلام مقام معظم رهبری" با سخنرانی خانم دکتر مصلحی و با حضور مدیریت محترم، اساتید، طلاب در روز سه شنبه 18 بهمن ماه برگزار شد.

خانم مصلحی ضمن عرض تبریک چهل و چهارمین سالگرد پیروزی سالگرد انقلاب اسلامی با حدیثی از امام صادق علیه السلام:"اگر کسی عالم به زمان خود باشد شبهات به او هجوم می آورند" بر لزوم شناخت و واکاوی مباحث بانوان با توجه به دیدار اخیر مقام معظم رهبری اشاره داشت.

دکتر مصلحی مباحث مربوط به زنان را در قالب سه تفکر تعریف کرد و گفت:

1. در مکتب لیبرالیسم تفکر تابع بودن زن و اصل بودن مرد مطرح است و آنچه مورد اهمیت می باشد آزادی و لذت است.

2. مکتب کمونیسم تفکری است که در مقابل زن متخاصم است و زن را به عنوان طبقه کارگر عنوان می دارد و در طول پانزده سال اخیر این تفکر خسارات جبران ناپذیری را به جوامع زده است.

3. تفکر سوم که زن و مرد را در کنار هم و مکمل یکدیگر می‌داند.

استاد مصلحی در ادامه بیان کرد: جریان شناسی زنان در جامعه می‌تواند یک جامعه را بسوی تمدن و شکوفایی برساند یا بالعکس همین بحث محوری موجب تزلزل جوامع گردد. لذا باید الگوی اسلامی نقش زن در خانواده و جامعه به نحو احسن معرفی شود.

در قرآن با وجود تفاوت در جنسیت زن و مرد اما بین آنها تبعیض و اختلاف عنوان نگردیده. این تفاوت در خلقت نیز بر اساس حکمت الهی است.

پس از انقلاب علی رغم تلاش‌های دشمن مبنی بر غلط جلوه دادن چهره واقعی اسلام نسبت به زنان و نقش آنها در جامعه خوشبختانه شاهد حضور فعال زنان در جامعه و کرامت زن در خانواده بودیم و این الگوی ایرانی اسلامی طبق فرمایشات مقام معظم رهبری باید به جهانیان نشان داده شود.

دکتر مصلحی در پایان از مخاطبین حاضر در جلسه این درخواست را داشتند که هم بصورت حضوری و هم در فضای رسانه و مجازی با عبارات کوتاه و گويا دنیای غرب را که تشنه مباحث زنان می باشد را با الگوهای صحیح آگاه نمایند.

 

 

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد