امروز پنج شنبه, 30 فروردين 1403 - Thu 04 18 2024

منو

جلسه سی و دوم تدبر صحیفه سجادیه

sajad2
به گزارش معاونت پژوهش مدرسه، سی و دومین جلسه ی پژوهشی تدبر و بازخوانی صحیفه سجادیه با حضور اساتید و طلاب این مدرسه در روز چهارشنبه ۲۰ اسفند ساعت 8:45 صبح، دعای هفدهم توسط خانم باقری در اسکای روم برگزار شد.

خانم باقری از اساتید مدرسه و  همکار واحد پژوهش به ارائه  شرح دعای هفدهم (فراز ۱ تا۵) با موضوع "دعای حضرت در یاد شیطان و پناه بردن به خدا از شر و کید او" پرداخت. در ادامه به نکات مهم بطور خلاصه اشاره می شود:
در ابتدای فراز حضرت پناه می برند به پروردگار از فساد انگیزی شیطان رانده شده و از اعتماد به دروغ های او.
 شیطان می خواهد از خوب جلوه دادن زشت و مکروه، نفس انسان را به طمع بیاندازد. حضرت دعا می کنند که  او را از ما به وسیله انجام عبادتت و به زمین انداختن او، دور کن.
بین ما و او پرده و وسیله ای محکم و میان پر (مصم) قرار بده که نتواند در آن شکاف ایجاد کند.
و او را مشغول کن بر بعضی از دشمنانت (به این دلیل گفته می شود بعضی از دشمنان که شاید برخی از دشمنان در پاره ای زمانها هنوز رگه هایی برای هدایتشان باقی مانده باشد) تا از ما عافل شود و سرگرم باشد. با دور بودن از شرور و گزندهای شیطان از خدا می خواهیم که حسن بنده پروری، در حال ما رعایت شود که در این صورت اصلا شیطان از ما فرار کند و رویش را از ما برگرداند و هیچ اثر و جای پایی از او در ما باقی نماند (یعنی می شود با توبه و استعاذه شیطان را از خود دور کنیم ولی ممکن است هنوز لایه هایی از آثار گناهان در وجود و شخصیت ما باقی مانده باشد).

 

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد