امروز پنج شنبه, 06 ارديبهشت 1403 - Thu 04 25 2024

منو

جلسه نود و ششم تدبر صحیفه سجادیه

sajad6

به گزارش معاونت پژوهش مدرسه نود و ششمین جلسه ی پژوهشی تدبر و محوربندی و بازخوانی صحیفه سجادیه با حضور اساتید و طلاب این مدرسه در روز سه شنبه 15شهریور ماه 1401ساعت 7 صبح، در اسکای روم با موضوع «دعاى آن حضرت است براى مرزداران»(دعای27) برگزار گردید. جلسه چنین گذشت:

در ابتدای جلسه صوت قرآن و صلوات امام سجاد علیه السلام پخش شد. سپس خانم نجباء گزارشی از سفر زیارتی اربعین خود بیان کردند و در ادامه استاد باقری ضمن بیان نکاتی در خصوص حال و هوای ایام اربعین شهادت حضرت سیدالشهدا علیه السلام به شرح دعای بیست و هفتم پرداختند:

در ابتدا به این نکته از جلسه قبل اشاره شد که میان کشورهای اسلامی مرزبندی جغرافیایی وجود ندارد و تنها مرز حقیقی میان جهان اسلام با کشورهای مشرکین و کفار است.(با تاکید بر بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با شرکت کنندگان در هفتمین اجلاس مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام، مورخ 1401/06/12)

فراز1:« اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ ، وَ حَصِّنْ ثُغُورَ الْمُسْلِمِينَ بِعِزَّتِكَ ، وَ أَيِّدْ حُمَاتَهَا بِقُوَّتِكَ ، وَ أَسْبِغْ عَطَايَاهُمْ مِنْ جِدَتِكَ .»

خدایا! بر محمّد و آلش درود فرست و به عزّتت مرزهای مسلمانان را محکم و استوار ساز و به نیرویت نگهبانان مرزها را توانایی بخش و عطایای آنان را به توانگری‌ات کامل و سرشار کن.

کسانی که برای استوارسازی مرزهای اسلام انتخاب می شوند باید از افراد توانمند انتخاب شوند و از ایشان حمایت های مادی و معنوی صورت گیرد.

فراز2: « اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ ، وَ كَثِّرْ عِدَّتَهُمْ ، وَ اشْحَذْ أَسْلِحَتَهُمْ ، وَ احْرُسْ حَوْزَتَهُمْ ، وَ امْنَعْ حَوْمَتَهُمْ ، وَ أَلِّفْ جَمْعَهُمْ ، وَ دَبِّرْ أَمْرَهُمْ ، وَ وَاتِرْ بَيْنَ مِيَرِهِمْ ، وَ تَوَحَّدْ بِكِفَايَةِ مُؤَنِهِمْ ، وَ اعْضُدْهُمْ بِالنَّصْرِ ، وَ أَعِنْهُمْ بِالصَّبْرِ ، وَ الْطُفْ لَهُمْ فِي الْمَكْرِ»

خدایا! بر محمّد و آلش درود فرست و تعدادشان را بیافزا و سلاحشان را تیز و برّا کن و اطراف و جوانبشان را محکم و نفوذناپذیر ساز و جمعشان را به هم پیوند ده و کارشان را رو به راه کن و آذوقه آنان را پی‌درپی برسان و سختی‌هایشان را به تنهایی کارساز باش و به یاری خود نیرومندشان ساز و به شکیبایی مددشان ده و آنان را در چاره‌جویی، دقّت نظر عنایت کن.

نیروهای مرزبانی باید کثیر باشند و تجهیز شوند با سلاح های به روز و قوی.(معنای کنایی: به آن ها قدرت ببخش).

حوْمَه: منطقه مهم و استراتژیک

أَلِّفْ: پیوند ده

دَبَّرَ: انجام کار با فکر، دقت و دوراندیشی

وَاتِرْ: پشت سر هم برسان

مِيَرِ: طعامی که از جایی به جای دیگر منتقل می شود.

مُؤَنِ: جمع مُوًنِه به معنی سختی و گرفتاری

اعْضُدْهُمْ بِالنَّصْرِ: معنای کنایی از پشتیبانی و محکم شدن نیرو دارد.

عون: دال بر انواع کمک ها می باشد.

در پایان استاد صفری دعا فرمودند و جلسه به اتمام رسید.

 

 

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد