امروز شنبه, 01 ارديبهشت 1403 - Sat 04 20 2024

منو

جلسه صد و ششم تدبر صحیفه سجادیه

sajad4

به گزارش معاونت پژوهش مدرسه صد و ششمین جلسه ی پژوهشی تدبر و محوربندی و بازخوانی صحیفه سجادیه با حضور اساتید و طلاب این مدرسه در روز سه شنبه 1 آذر ماه 1401 ساعت 7 صبح، در نرم افزار «قرار» با موضوع «دعاى آن حضرت است براى مرزداران»(دعای27) برگزار گردید. جلسه چنین گذشت:

در این جلسه استاد کاویانی و استاد باقری به مرور نکات جلسات قبل پرداختند:

فراز 11: «اللَّهُمَّ أَخْلِ قُلُوبَهُمْ مِنَ الْأَمَنَةِ ، وَ أَبْدَانَهُمْ مِنَ الْقُوَّةِ ، وَ أَذْهِلْ قُلُوبَهُمْ عَنِ الِاحْتِيَالِ ، وَ أَوْهِنْ أَرْكَانَهُمْ عَنْ مُنَازَلَةِ الرِّجَالِ ، وَ جَبِّنْهُمْ عَنْ مُقَارَعَةِ الْأَبْطَالِ ، وَ ابْعَثْ عَلَيْهِمْ جُنْداً مِنْ مَلَائِكَتِكَ بِبَأْسٍ مِنْ بَأْسِكَ كَفِعْلِكَ يَوْمَ بَدْرٍ ، تَقْطَعُ بِهِ دَابِرَهُمْ وَ تَحْصُدُ بِهِ شَوْكَتَهُمْ ، وَ تُفَرِّقُ بِهِ عَدَدَهُمْ .»

خدایا! دل‌هایشان را از آرامش تهی ساز و بدن‌هایشان را از توانایی بی‌بهره کن و قلوبشان را از چاره‌جویی غافل ساز و اندامشان را از ایستادن در برابر رجال اسلام سست کن. آنان را از کوبیدن دلیران بترسان و سپاهی از فرشتگانت با عذابی از عذاب‌هایت را برضد آنان برانگیز؛ مانند کاری که روز جنگ بدر انجام دادی (اشاره به آیه 123 سوره آل عمران) تا به این سبب بنیانشان را قطع کنی و نیرو و اسلحۀ تیزشان را از بیخ و بن درو کنی و نفراتشان را پراکنده سازی.

این فراز اشاره به این نکته مهم دارد که جبهه مومنین به تنهایی قادر به مقابله با دشمن نبوده و نیازمند امدادهای غیبی و الهی هستند مانند ارسال فرشتگان عذاب بر دشمنان و کفار.

آیه کان علینا نیز به همین موضوع ناظر است.

يَوْمَ بَدْرٍ: اشاره به کارزار بدر دارد و این روز دارای ویژگی هایی می باشد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

در ادامه برای اولین بار صوت جلسه صحیفه در حوزه علمیه حضرت زینب کبری سلام الله علیها به صورت برخط برای طلاب حاضر در مدرسه علمیه پخش شد و استاد باقری توضیحاتی پیرامون دعای بیست و هفتم صحیفه سجادیه برای مرزبانان بیان نمودند.

در پایان استاد صفری دعا فرمودند و جلسه خاتمه یافت.

 

 

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد