امروز شنبه, 29 ارديبهشت 1403 - Sat 05 18 2024

منو

جلسه سوم اخلاق زی طلبگی

akhlagh1

به گزارش معاونت فرهنگی مدرسه، سومین جلسه از اخلاق زی طلبگی در روز ۱۹ آبان ماه باسخنرانی سرکار خانم کربلائی به صورت آفلاین برگزار شد.
استاد کربلائی مبحث قبل را یاد آوری کرد و گفت تعظیم شعائر الهی دو رویکرد صحیح داریم و آن که هر چیز مهمی را مهم بدانیم و هر آنچه پست و ناچیز را در نظرمان کوچک بدانیم.
در ادامه گفت: یکی از اموری که زیاد دلبستگی نمی آورد و به آن خیلی وابسته نیستیم و تنها طبق عادت از آن استفاده می کنیم.
ما ابتدا در دایره شناختی و معرفتی لازم است که به بحث شناخت احکام و شریعت بپردازیم و ما در بحث شریعت ناگزیریم از آن عبور کنیم.
خانم کربلائی در ادامه اشاره کرد و گفت: خداوند متعال یک توصیه ای برای ما دارند : من را اطاعت کن و من تورا نمونه خود قرار دادم و هرچه که من اشاره کنم می شود و هرچه که تو ادعا می کنی باید بشود.
بنابراین اولین قدمی که انسان باید بردارد و وارد شود آن ریاضت شرعی و رساله هایمان است.
خانم کربلائی اشاره کرد و گفت:حال که خداوند می خواهد ما را پاک کند راهی وجود ندارد جز طهارت درونی مگر از عبور ظاهر به باطن. ظاهر یعنی شریعت و احکام.
استاد کربلائی در پایان فرق بین طهارت و ادب رابیان کرد و گفت: طهارت یعنی من قوای ظاهر و باطنم را مناسب عالم وجودم قرار بدم و تناسب و حدودشان را رعایت کنم و آن وقت اگر بخواهیم به آن عمل کنیم باید ادب داشته باشیم.
ادب و یا تادیب یعنی من خیلی مراقبه داشته باشم در اعضا و جوارحم و باید تقوای هرکدام را رعایت کنم و درواقع خویشتن داری و حفظ ظواهر و طهارت است.
بنابراین ادب باید تمرین شود.

 

 

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد