امروز شنبه, 08 ارديبهشت 1403 - Sat 04 27 2024

منو

نشست بصیرتی انتخابات مجلس

ghanbar1

به گزارش معاونت فرهنگی مدرسه، در آستانه دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی روز سه شنبه ۲۹ بهمن ماه نشست بصیرتی با حضور جناب آقای سرهنگ قنبریان در این مدرسه برگزار گردید.

سرهنگ قنبریان ابتدا واقعه ۲۹ بهمن در تبریز و رشادت های مردم این خطه را خاطر نشان کرده و گفت :

در این اعتراض، برای نخستین بار پس از وقایع ۱۵ خرداد ۱۳۴۲، ارتش برای کنترل وضعیت مستقیماً وارد درگیری‌ها شد و همچنین، مردم شعار «مرگ بر شاه» را برای اولین بار در این قیام سر دادند. چهل روز پس از این رویداد در ۱۰ فروردین ۱۳۵۷، انقلابیون شهرهای اصفهان، جهرم، یزد، شیراز و اهواز نیز به مناسبت چهلمین روز کشته شدگان تبریز، دست به تجمع و اعتراض زدند که باعث کشته شدن عده‌ای دیگر در آن شهرها گردید. این اعتراضات سراسری در نهایت منجر به توجه رسانه‌های خارجی به اعتراضات ایران شد.

ایشان در ادامه با توجه به اهمیت شرکت آحاد مردم در دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی به نقش مردم به عنوان عنصر اصلی نظام جمهوری اسلامی از ابتدای انقلاب تاکنون اشاره کرد. همچنین بیداری، آگاهی و بصیرت را از مولفه هایی که سبب خنثی کردن فتنه های داخلی و خارجی می‌شود برشمرد.

اقای قنبریان حضور حداکثری واجدین شرایط در پای صندوق های رای را در وهله اول تایید نظام جمهوری اسلامی دانست و با اشاره به بیانات رهبر انقلاب مبنی بر این که جهاد تبیین در تشویق مردم به حضور در صحنه مؤثر است و صرف دعوت زبانی کافی نیست و علاوه بر آن عمل، روی خوش، زبان پاسخگو و حضور در جمع‌های گوناگون مردم بخصوص جمع‌های جوانان لازم است ،خواستار حضور بانوان طلبه در بین عموم مردم به عنوان کنشگر شد که این اقدام قطعا به انسجام ملی و کمک به حل مشکلات و تسریع به شکل گیری ایران قوی منجر خواهد شد..

آقای قنبریان پیش نیاز جهاد تبیین را جهاد شناخت معرفی کرد این که همه چیز در مشارکت به رضایت مندی برنمی‌گردد و از وظایف کنشگران شکل گیری مولفه های امید بخش است و با توجه به شرایط رقابتی بین حزب های مختلف رعایت تقوای سیاسی باید در صدر برنامه های انتخاباتی قرار گیرد.

در پایان سخنران جلسه از حضار خواستند در انتخاب نمایندگان با توجه به فرمایشات رهبر انقلاب به دنبال خلوص گرایی نباشند بلکه به میانگین نمره دهند.

ghanbar2

ghanbar3

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد