امروز دوشنبه, 17 ارديبهشت 1403 - Mon 05 06 2024

منو

برگزاری اولین نشست " ازدواج آگاهانه"

bashirpor

به گزارش معاونت فرهنگی مدرسه، این واحد با توجه به اهمیت تحکیم بنیان خانواده در اسلام بویژه در بین طلاب جوان روز یکشنبه دوم اردیبهشت ماه اقدام به برگزاری اولین نشست " ازدواج آگاهانه" نمود.

سخنران جلسه سرکار خانم بشیر پور عضو مشاوران طرح همساز دفتر ریاست جمهوری یکی از مسائل استرس زا در بین جوانان در آستانه ازدواج را انتخاب همسر، متناسب با عقاید و رفتار خود دانست و در این خصوص اولين گام را خوداگاهی در این جهت برشمرد و به زیرشاخه های خودآگاهی که اساس آن ۱_شناسایی افکار و هیجانات ۲_ شناخت علایق ۳_ شناسایی ارزش‌ها و هدفها ۴_شناسایی ویژگی شخصیتی ۵_شناسایی نیازهای روانی است، اشاره کرد.

سخنران در ادامه شیوه های آشنایی متداول را گفتگو، تحقیق، معاشرت خانوادگی و مشاوره تخصصی دانست که البته نه بصورت مطلق بلکه تا حدود زیادی در به نتیجه رسیدن مسیر درست انتخاب تاثیر گذار است.

خانم بشیر پور گفتگو را عامل بسیار مهم در شناخت شریک زندگی دانست و خاطرنشان کرد باید محور این گفتگو براساس سوالات کلیدی هدف یابی شود، مانند بیان سرگرمی ها و علایق، باورها و ارزش های دینی، اصول اخلاق، رویارویی با هیجان، حل اختلافات، بیان وظایف هریک از زن و مرد در خانواده و... بسیاری از سوالات ذهنی که می‌تواند به ظاهر ساده ولی اثرگذار در انتخاب درست باشد.

ایشان در پایان برای جوانان در آستانه ازدواج، ملاک‌هایی چون مستقل و پخته بودن، آگاه بودن، جسارت داشتن ، خود خواه نبودن، داشتن ثبات در شغل و حرفه ... را از عوامل مهم ازدواج موفق دانست.

 

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد