امروز دوشنبه, 10 ارديبهشت 1403 - Sun 04 28 2024

منو

برگزاری جشن ولادت امام حسن عسکری(علیه السلام)

maher02

به گزارش معاونت فرهنگی مدرسه، این واحد همزمان با فرارسیدن ولادت یازدهمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت مراسم جشنی با سخنرانی استاد گرانقدر حوزه سرکار خانم ماهری و مولودی خوانی سرکارخانم باقری و با حضور مدیریت محترم،اساتید،کادر و طلاب و مهمان افتخاری از مرکز مدیریت استان تهران را در روز سه شنبه 2 آبان ماه برگزار کرد.

خانم ماهری در مقدمه ای و با موضوع :یازدهمین مقتدر مظلوم به بررسی سیره امام حسن عسکری علیه السلام پرداخت.

ایشان با نگرش کلی به کتاب انسان ۲۵۰ ساله و همرزمان حسین علیه السلام توجه مخاطبان را به سیر امامت حضرت جلب نمود.

کتاب انسان ۲۵۰ ساله به چهار دوره تقسیم می شود:

۱_دوره صبر و سکوت، ۲_دوره حکومت اسلامي ۳_ایجاد تشکیلات شیعی تا قیام امام حسین علیه السلام ۴_شروع این دوره از امام سجاد علیه السلام و پایان آن امام حسن عسکری علیه السلام است که شامل مبارزه تشکیلاتی می‌شود.

استاد ماهری گفت، تمامی ائمه علیهم السلام دو رهبری را بر عهده داشتند الف: رهبری دینی که تکلیف امور مذهبی بر عهده ایشان بود ب: رهبری سیاسی که تکلیف امامان نسبت به جامعه بوده.

در دوره چهارم اقدام مهمی که انجام گرفت احیای مبانی فکری اسلامي بود.

خانم ماهری به این نکته اشاره کرد که در زمان امام جواد علیه السلام بحث آزاد بنیانگذاری شد و با همه اختناقی که در زمان امامان بعد از ایشان بود شاهد یازده برابر شدن گسترش مباحثه های دینی،اعتقادی... هستیم.

در پایان استاد این گونه بیان کرد: علی رغم فشاری که حاکم زمان بر امام حسن عسکری علیه السلام وارد نمود و ایشان را در پادگان نظامی تحت فشار قرار داد ولی شاهد گسترش دین تا ده برابر می‌باشیم.

در انتها از بیانات استاد ارجمند سه سوال مطرح شد که حضار در جلسه باید پاسخ می دادند و به برندگان جوایز ارزشمندی اهدا گردید. همچنین بعد از آن مراسم جشن و مولودی خوانی به همراه اقامه نماز ظهر عصر به جماعت برگزار شد.

 

 

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد