امروز دوشنبه, 10 ارديبهشت 1403 - Mon 04 29 2024

منو

مراسم جشن حضرت زهرا سلام الله علیها

GI5YzgzNzZmN

به گزارش معاونت فرهنگی مدرسه، به مناسبت ولادت باسعادت حضرت زهرا سلام الله علیها مراسم جشنی با سخنرانی استاد گرانقدر سرکار خانم جواهری و با حضور اساتید و طلاب عزیز در روز شنبه 26 بهمن برگزار شد.
خانم جواهری در مورد شناخت و سیره حضرت زهرا (سلام الله علیها ) اینگونه بیان کرد و گفت: اگر می خواهیم اهل بیت (علیه السلام ) را بشناسیم باید خوب قرآن را درک کنیم و برعکس ،  در نتیجه هر دو یکی هستند و جدا از هم نیستند.
در مورد حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)  هم باید بخشی از قرآن را بشناسیم  سیره ایشان را از قرآن یاد بگیریم. امام صادق علیه السلام می فرمایند :  قرآن برای 4گروه نازل شد  1.عبارات قرآن(برای عامه مردم که عبارات را می خوانند و متوجه می شوند. 2. اشارات قرآن ( برای خواص است) 3.لطایف قرآن( برای اخص ایت 4. حقایق قرآن( تنها برای اهل بیت (علیه السلام ) می باشد.
تمام معصومین (علیه السلام) در قرآن یک عبارات ،اشارات، لطایف، و حقایقی دارند. سیره و شناخت حضرت زهرا (سلام الله علیها ) هم عباراتی که همان شناخت اولیه است را داریم بعد اشارات حضرت که افراد خاص متوجه می شوند، به سراغ لطایف ایشان می رویم و مشاهده می کنیم که حضرت رسول اکرم صلی الله علیه وآله ایشان را لقب به ام ابیها سلام الله علیها دادند.که تنها اشخاص اخص متوجه علت این القاب می شوند و در پایان سیره خانم حقایقی دارد که فرزند ایشان حضرت مهدی عج الله تعالی فرجه الشریف درک می کنند. بنابراین درک این مساله مخصوص معصومین علیه السلام است.
استاد جواهری گفت: ائمه اطهار(سلام الله علیها و خانم فاطمه زهرا ریسمانی است که ما باید از آن بالا برویم و تمام این بالا رفتن بستگی به خودمان دارد که آیا میخواهیم از اول ریسمان که عبارات است باقی بمانیم و یا بالا برویم.
علت این که حضرت زهرا سلام الله علیها ریسمان آویخته نامیده شدند این است که ایشان ولیه الله الاعظم هستند .و به انسان کاملی(ولی الله و ولیه الله )می گویند که در بخش علم و عمل بدون واسطه از ذات اقد س الهی گرفته است. در واقع علمی که خانم فاطمه سلام الله علیها دارند بدون واسطه از خداوند متعال گرفته اند زیرا یک سر ریسمان به دست خداوند است.
استاد جواهری در پایان گفت: کسی که ولی و یا ولیه است آن شخص کسی است که فاصله بین او و خدا وجود ندارد.حضرت زهرا سلام الله علیها حجت الله هم بودند: زندگی ایشان را وقتی بررسی می کنیم تمام زندگی خانم از زمان طفولیت و تا پایان اگر بخواهیم بررسی کنیم می بینیم تماما استقامت در دین بوده است. و باید بدانیم که حجت الله فقط مقام عصمت می خواهد که حضرت زهرا سلام الله علیها این مقام را داشتند.

 

 

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد