امروز شنبه, 08 ارديبهشت 1403 - Sat 04 27 2024

منو

جنگ شناختی و تاثیر آن در تغییر باورها و ارزش ها

moslehe6

به گزارش معاونت فرهنگی مدرسه، این واحد با توجه به وقایع اخیر نشست سیاسی و بصیرتی با عنوان "جنگ شناختی و تاثیر آن در تغییر باورها و ارزش ها" با سخنرانی استاد حوزه و دانشگاه سرکارخانم دکتر مصلحی و با حضور مدیریت محترم، اساتید،کادر،طلاب و دانش آموختگان در روز سه شنبه 26 مهرماه برگزار کرد.

خانم مصلحی در مقدمه بیان داشت: با توجه به ساز و کار پیچیده مغز، این سیستم در زمینه هایی مانند علم ارتباطات،جنگ سایبری،جنگ شناختی که موضوعشان ذهن می باشد نقش بسزایی ایفا می کند. به این صورت که ذهن فرمول را چینش می کند و مغز آن را می سازد. اگر بخواهیم ذهن را از بعد دینی نگاه کنیم، ذهن و مغز علوم الهی است و از نظر غرب جهانی دیگر است. به گفته مقام معظم رهبری روزی خواهد رسید که بمبهای اتم با 5000 کیلومتر فاصله بی اثر خواهد شد.

علوم شناختی با روانشناسی، فلسفه ،عصب شناسی، زبان شناسی در ارتباط است که بر اساس ذهن که فعالیت و عملکرد مغز هست می خواهند دنیا را اداره کنند. با برنامه ریزی دقیق ذهن و قلب شما را تصرف می کنند. یعنی نظام هنجارها ، واقعیت ها، اعتقادات، معارف شما را تسخیرمی گردد آنگاه نظام ترجیحات شما شکل می گیرد و نتیجه این فرایند تصمیمات شما بر اساس خواست دشمن به نتیجه گیری می رسد. هنگامی که ذهن شما توسط آنها مهندسی شد هرآنچه که فرمان دهند عمل می کند زیرا تسخیر شده غرب است.

دکتر مصلحی گفت: حضرت آقا سالیان است که در مورد تهاجم فرهنگی صحبت می کنند و بعد از تهاجم فرهنگی نوبت به غارت فرهنگی و ناتو فرهنگی ( سازمان اطلاعاتی، امنیتی، نظامی) می رسد. با توجه به پر هزینه بودن بحث ارتباطات ، حضور در عرصه جنگ شناختی به ابتکار و ابزار هنر نیازمند است تا بتواند به نظام تمایلات و ترجیهات بهتر بپردازد. هنگامی که تحولات قدرت را در قرن ها بررسی می کنیم، زمانی به دست اسپانیا سپس هلند و بعد فرانسه و.... بود و اما امروز ما از سلاح هسته ای عبور کردیم وقتی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) می فرمایند این پیشرفت بخاطر حضور مردم است و این مردم هستند که نظام را نگه داشته اند، در واقع مقبولیت نظام در عصر دیجیتال ذهن ها را درگیر و برنده پروپاگاندای دشمن کرده است. اگر تولیدات دست تمدن غرب باشد در بحث اعتقادات به بن بست رسیده اند بنابر این تنها چیزی که باقی ماند فضای سایبری است که بتواند مدیریت کنند.

خانم مصلحی اشاره داشت به این که در جنگ شناختی سلاح می تواند: مقاله، کلیپ،سرود، فیلم و.... باشد و همین ها باعث تحولات در ذهن می شود در اتفاقات اخیر آنچه بیشتراز طرف اغتششاشگران و متعرضین به ذهن تبادر می کرد دو آیتم شهوت رانی و حس قدرت طلبی بود.

یکی از علل اغتشاشات و.... این است که چرخه تمدن از غرب به سمت شرق در حال حرکت است بنابر این آمریکا در مقابل این پیشرفتی را که برای شرق رقم میخورد به وضوح می بیند و عکس العمل معکوس نشان می دهد لذا حرف از تجزیه به میان می آید و این در حالی است که مدیریت اذهان به عهده شبکه های مجازی است و در راس آن امریکا و استعمار عهده دار اداره آن می باشند.

دکتر مصلحی در پایان با توجه به بیانات حضرت آقا در خصوص این که اگر حقایق کشور را روایت نکنید دشمن آن را روایت خواهد کرد و در جنگ شناختی دشمن بعد از بیان روایت به سراغ مصادیق آن می رود و به دلیل عدم تقوا ذهن مخاطب را که اغلب شامل گروه خاکستری و سیاه هستند مورد بارش تهمت ها و دروغ ها قرار می دهد ،لذا در حکمرانی مجازی کسی می تواند بر این فضا غالب و حاکم شود که اذهان را در اختیار داشته باشد و ایشان با توجه به حوادث اخیر طلاب را نقطه عطف شکل گیری رابطه نزدیک میان امت و امامت به عنوان سرباز جبهه جنگ شناختی دانست.

 

 

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد