امروز دوشنبه, 10 ارديبهشت 1403 - Sun 04 28 2024

منو

نشست بصیرتی بهائیت

moslehe8

به گزارش معاونت فرهنگی مدرسه، نشست بصیرتی با موضوع بهائیت و با سخنرانی استاد گرامی سرکار خانم دکتر مصلحی و با حضور مدیریت محترم،اساتید،کادر،طلاب و علاقمندان در این عرصه در روز سه شنبه ۱۴ آذر ماه  برگزار شد.
 خانم دکتر مصلحی با اشاره به تاریخچه شکل گیری بهائیت تفکرات این فرقه ضاله را برگرفته از یهود دانست . بهائیت فرقه‌ای به ظاهر مذهبی و برآمده از بابیه است که در قرن سیزدهم قمری (نوزدهم میلادی) به‌ دست میرزا حسینعلی نوری معروف به بهاءالله پدید آمد.
استاد مصلحی در ادامه بیان کرد و گفت: فرقه بابیه که مقدمه ظهور بهائیت می باشد بر این باورند که رهبر آنها یعنی باب با امام زمان در ارتباط است، وجود مقدس امام دوازدهم بر روی زمین جسمانی نیست و بصورت روحانی در شرق و غرب عرش عالم(جابُلقا،جابُلسا) می باشد و لذا در برهه ای از زمان باب بعد از آنکه خود را نائب معرفی کرده بود ادعا کرد امام زمان است .
پس از باب حسین علی نوری  ادعای خدایی کرده و خود را به عنوان معبود حقیقی به پیروانش معرفی می‌کرد به طوری که بعد از مرگ حسین علی پیروانش قبر وی را به عنوان قبله در نظر گرفته‌اند.
دکتر مصلحی گفت: مرکز اصلی بهائیان در شهر حیفا است و از این جهت مورد حمایت صهیونیسم می باشد.
از جمله باورهای غلط این فرقه:
_حج برای مردان ضروری است و بر زنان واجب نمی‌باشد.
_ نماز 5 تکبیر دارد و در دو زمان اول هنگام تولد و دیگر زمان مرگ خوانده می‌شود.
_ ربا و انجام معاملات ربایی حلال و طیب است.
_ رعایت نکردن حجاب برای زنان آزاد است.
_ روزهای روزه داری 19 روز است که قبل از عید نوروز شروع شده و پایان آن روز عید نوروز است.
_ ازدواج کردن با محارم به غیر از زن پدر، آزاد است یعنی فرد می‌تواند با خواهر و دختر و عمه و خاله و دیگر زنان ازدواج کند!
_ خون و ادرار و بول و سگ پاک و طیب می‌باشد.
_ دخالت در امور سیاست حرام است.
و بسیاری عقاید انحرافی دیگر....
با ادعای غلط باب مبنی بر نائب امام بودن که همان رکن رابع است اندازه و قدرت رهبران این فِرَق ضاله را تا حد امام پیش می‌برد .

استاد در پایان از طلاب و افراد پژوهشگر دغدغه مند خواست با توجه به بحران فرهنگی امروز که گریبانگیر افراد جامعه اخص سنین پایین تر شده بر تلاش مبنی بر آگاه سازی و تبیین احکام و قوانین صحیح اسلام که از طریق همین طرفداران فرقه ها که خود را نماینده ترویج اسلام راستین جا می‌زنند تاکید نمود.

 

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد