امروز جمعه, 07 ارديبهشت 1403 - Fri 04 26 2024

منو

جلسه شصت و ششم تدبر صحیفه سجادیه

sajad4

به گزارش معاونت پژوهش مدرسه، شصت و ششمین جلسه ی پژوهشی تدبر و محوربندی و بازخوانی صحیفه سجادیه با حضور اساتید و طلاب این مدرسه در روز چهارشنبه 7 دی ۱۴۰۰ ساعت 8 صبح، در اسکای روم برگزار شد. استاد باقری به ارائه شرح ادامه ی دعای بیست و پنجم با موضوع «دعای آن حضرت است برای فرزندانش که بر آنان درودباد»؛ فراز چهارم پرداختند. جلسه چنین گذشت:

در ابتدای جلسه صوت صلوات امام سجاد علیه السلام پخش شد و استاد باقری ضمن بیان خلاصه ای از نکات مهم جلسات قبل، به اهمیتِ پرداختِ به بلاغت ادعیه ی صحیفه ی سجادیه اشاره کردند.

استاد باقری در ادامه شرح فراز جدید را بیان نمودند:

فراز 4«اللَّهُمَّ اشْدُدْ بِهِمْ عَضُدِي ، وَ أَقِمْ بِهِمْ أَوَدِي ، وَ كَثِّرْ بِهِمْ عَدَدِي ، وَ زَيِّنْ بِهِمْ مَحْضَرِي ، وَ أَحْيِ بِهِمْ ذِكْرِي ، وَ اكْفِنِي بِهِمْ فِي غَيْبَتِي ، وَ أَعِنِّي بِهِمْ عَلَى حَاجَتِي ، وَ اجْعَلْهُمْ لِي مُحِبِّينَ ، وَ عَلَيَّ حَدِبِينَ مُقْبِلِينَ مُسْتَقِيمِينَ لِي ، مُطِيعِينَ ، غَيْرَ عَاصِينَ وَ لَا عَاقِّينَ وَ لَا مُخَالِفِينَ وَ لَا خَاطِئِينَ»

خدایا! وجودم را به آنان نیرومند و کجی‌ام را به وسیلۀ آنان راست کن، تبارم را به آنان افزونی ده و مجلسم را به آنان زینت بخش و یادم را به آنان زنده دار و در نبود من کارهایم را به وسیلۀ ایشان کفایت کن و مرا به سبب آنان بر روا شدن نیازم یاری ده، آنان را نسبت به من عاشق و مهربان و روی آورنده و برایم مستقیم و مطیع قرار ده؛ نه عصیان کننده و نه عاق و مخالف و خطاکار.

شَدَّ-یَشِدُّ به معنای تقویت کردن می باشد. عضد نیز به معنای بازو یعنی مابین آرنج تا کتف است. قوی شدن بازو استعاره از قوی شدن قوای انسانی است. بالا بودن تعداد فرزندانی با تربیت درست می تواند سبب حمایت و عزت والدین باشد.

این نکته قابل توجه والدین امروزی است که به تعداد کم فرزندان تمایل دارند و این در حالی است که کشور ما حدود یک دهه بیشتر زمان برای جبران کمبود جمعیت را ندارد.

در ادامه خانم ناطقیان دعا فرمودند و جلسه به پایان رسید.

 

 

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد